A magány keresztje

kitárt karokkal én repülni vágytam

de nem szelek jöttek csak kemény fagyok

egy léha fickó szeget ragadott

így maradtam pléh-krisztussá váltan

vállamon Poe örök hollója károg

lábamnál rég elhervadt virágok

állok esőben fagyban hófúvásban

megdermedt ujjam nem érint csillagot

és nem érzek kínt csalódást haragot

de nem is hiszek már a feltámadásban

mint ahogy te sem várod a csodákat

csak nézel csak bámulsz és tátod a szádat

míg állok élek örökös magányban

 

keresztre feszítve

Hozzászólások

lnpeters képe

Ez gyönyörű vers, Léna, de - központozás, a kutyafáját!

Pete László Miklós (L. N. Peters)

:)
épp ezért tettem ezt fel:)
De komolyan, szerintem a központozás hiánya, vagy 'eredeti' használata, lehet a vers előnye is.
Ebben a versben, ebben az időltenségbe merevedett hangulatba, hova jár a pont? És hol kezdődik egy új mondat, egy új érzés?

lnpeters képe

Találd meg. Ahogy a vesszők helyét is. Ez a Te feladatod, mert ez a Te versed. A VERS az érzelmekben és erkölcsökben lakozó emberi lényeg kifejezése. Azért írjuk le, hogy mások lelkében is visszhangot verhessen.

Ne nehezítsük központozási játszadozással.

Így csak szépséges torzó.

Pete László Miklós (L. N. Peters)

valahol megállsz levegőt venni, hangsúlyozol... Ebben a versben semmi kétértelműség sincs ami indokolja azt, hogy ne segits annak, aki fel szeretné olvasni a verset, mondjuk egy felolvasóesten. Ha kezébe adod ezt a papirt akkor honnan tudja, hogy hol kell megállnia mondjuk levegőt venni, vagy hangsúlyozni?